środa, 31 października 2012

Hallowen.

Sory, że nie pisałam.;/
Ale jakoś mało czasu było. Mamy z Cortney nowy pomysł na bloga. I myślę że te zmiany wam się spodobają.;)
Więc jest HALLOWEN.
Fajnie fajnie :D Mam nawet dynie *uuu* Ale coś więcej o tym święcie:
Według dawnych wierzeń dusze zmarłych wracały w następnym roku na ziemię, żeby wejść w ciała żywych. Aby temu zapobiec, Celtowie konstruowali przeróżne, straszne maski i przebrania, mające imitować demony i upiory. Przebrani tańczyli wokół rozpalonych ognisk, robiąc dużo hałasu, żeby je odpędzić, jak najdalej od ludzkich siedzib. Był to dobry czas na wróżenie, gdyż uważano, że otwierają się wrota przyszłości, a mnogość przebywających na ziemi dusz, pomaga wróżbitom.

No taak ;)
W Polsce nie istnieje taki zwyczaj z tym Hallowen ale np. w Ameryce mają fajnie.^^
Bardzo popularnym symbolem Halloween jest wydrążona dynia z palącymi się w środku świecami. Nazywa się ją "Jack-o-lantern". Jak tłumaczy legenda irlandzka, niejaki Jack - pijaku i włóczęga namówił diabła, żeby wszedł na drzewo, następnie wyciął w korze pnia krzyż, co odcięło szatanowi powrót na ziemię. Kiedy Jack umarł, nie mógł pójść do nieba wskutek swoich grzechów, ale nie chciano go także przyjąć do piekła, gdyż przechytrzył diabła. Diabeł podarował mu za to znicz umieszczony w wydrążonej rzepie, aby mógł oświetlać sobie drogę w wiecznej wędrówce w ciemnościach. We współczesnej Ameryce rzepę zastąpiła większa od niej dynia.
Inne popularne symbole to duchy, czarownice, nietoperze, czarne koty, gobliny, zombie, sowy, demony itp.

Ja dzisiaj jadę na urodziny brata ciotecznego :D HYHYHYH *-*
Oo ja jeszcze pokażę wam jak się ubrałam:
Jutro może dodam Bułkę którą narysowałam aaa i Bókę.xD

No i jeszcze będę teraz zajmować się modą na blogu i będę pisać książkę o diabłach :]
No to chyba na tyle dziś.:*

A iii dodaj głos do sony\dy bez sensu : D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz